قیمت خرید ممبرین 4 اینچ

ممبران ۴ اینچ در واقع فیلتر اصلی دستگاه تصفیه آب صنعتی (سیستم RO) می باشد، که سایز آن ۴ اینچ می باشد. یعنی قطر فیلتر ۴ اینچ معادل ۱۰.۱۶ سانتی متر است. برای دستگاه های تصفیه آب صنعتی با ظرفیت کمتر از از ۲ متر مکعب در ساعت (۵۰ متر مکعب در شبانه روز) از ممبران ۴ اینچ استفاده می شود. دستگاه های تصفیه آب صنعتی با ظرفیت تولید ۵ متر مکعب، ۱۰ متر مکعب، ۱۵ متر مکعب، ۲۵ متر مکعب و ۵۰ متر مکعب در شبانه روز با ریکاوری بالا معمولا از ممبران ۴ اینچ بهره می برند.


قیمت خرید ممبرین 4 اینچ
قیمت ممبران ۴ اینچ

قیمت ممبران ۴ اینچ بسته به عوامل زیر است:

۱-نوع ممبران ۴ اینچ:

یعنی فیلتر ممبران ۴ اینچ برای آب های شور دریا (sea water)، SW membrane یا لب شور (Brakish water)، BW membrane باشد. قیمت ممبران های دریایی کمی بالاتر از ممبران های لب شور است. البته ممبران های ۴ اینچ دریایی استفاده بسیار کمی دارند.

۲-سایز ممبران ۴ اینچ

ممبران ها در ابعاد و اندازه های مختلف ساخته می شوند که مهم ترین آن ها ممبران ۴ اینچ و ممبران ۸ اینچ می باشد. که محوریت صحبت در این مقاله ممبران ۴ اینچ است.

۳-برند ممبران ۴ اینچ

از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت ممبران ۴ اینچ برند فیلتر می باشد. از قدیمی ترین و محبوب ترین برند ممبران ۴ اینچ در ایران و دنیا برند FILMTEC یا ممبران ۴ اینچ فیلمتک می باشد. البته که برند هایی مانند ممبران ۴ اینچ ونترون (VONTRON)، ممبران ۴ اینچ تورای (TORAY)، ممبران ۴ اینچ هایدروناتیک (HYDRANAUTICS)، ممبران ۴ اینچ سی اس ام (CSM)، ممبران ۴ اینچ ال جی (LG) و غیره نیز از شرکت های قوی تولید کننده ممبران ۴ اینچ می باشد.

۴-اصلی یا فیک بودن ممبران ۴ اینچ

متاسفانه تعداد فروش ممبران های ۴ اینچ فیک از اصلی خیلی بیشتر بوده و این امر باعث نگرانی خریدار می شود. فلذا به اصلی بودن و یا نبودن ممبران ۴ اینچ در هنگام خرید توجه نمایید. معمولا قیمت ممبران ۴ اینچ فیک یا تقلبی در حدود نصف و یا کمتر از ممبران ۴ اینچ اصلی می باشد. در ممبران های فیک ۴ اینچ طول عمر نسبت به ممبران های اصلی بسیار کمتر می باشد.

۵-مدل ممبران ۴ اینچ

هر شرکت مدل های مختلفی از ممبران را تولید میکند به عنوان مثال شرکت فیلمتک مدلی را تحت عنوان BW30 PRO-4040 ولی این تنها ممبران ۴ اینچ شرکت فیلمتک نیست. LC LE PRO-4040، LC HR PRO -4040 و غیره نیز دارد که بعضی از آنها گران تر و به دلیل خاص بودن و واردات اختصاصی آن ها قیمتی بالاتر از حد معمول دارد.

به جهت دریافت قیمت ممبران ۴ اینچ با کارشناسان فروش شرکت آب پاک سازان (بانک ممبران ۴ اینچ) تماس حاصل فرمائید.

ردیف شرح قیمت
۱ ممبران ۴ اینچ فیلمتک FILMTEC جهت استعلام قیمت تماس بگیرید

 

۱۵۱۶ ۹۱۳۰ ۰۲۱

۰۹۱۶۶۹۱۵۰۹۰

 

۲ ممبران ۴ اینچ ونترون VONTRON
۳ ممبران ۴ اینچ هیدروناتیک HUDRANAUTICS Nitto
۴ ممبران ۴ اینچ تورای TORAY
۵ ممبران ۴ اینچ سی اس ام CSM
۶ ممبران ۴ اینچ کوخ KOCH
۷ ممبران ۴ اینچ سوئز SUEZ
۸ ممبران ۴ اینچ لنکسس LANXESS
۹ ممبران ۴ اینچ ال جی LG
۱۰ ممبران ۴ اینچ ممبرانیوم MEMBRANIUM
۱۱ ممبران ۴ اینچ پورکس POREX
۱۲ ممبران ۴ اینچ زیمنس SEMENS
۱۳ ممبران ۴ اینچ لوابران LEWABRANE
۱۴ ممبران ۴ اینچ میلیپور MILLIPORE
۱۵ ممبران ۴ اینچ آکسون AXEON
۱۶ ممبران ۴ اینچ ترایسپ TRISEP
۱۷ ممبران ۴ اینچ پارکر PARKER
۱۸ ممبران ۴ اینچ INGE


قیمت خرید ممبرین 4 اینچ

انواع ممبران ۴ اینچ

هنگامی که درباره انواع ممبران ۴ اینچ صحبت میکنیم منظور نوع آب ورودی به ممبران است. یکی از شاخصه های اصلی برای تعیین نوع ممبران ۴ اینچ نیز همین است. یعنی اگر آب دریا باشد باید از ممبران مخصوص آب دریا استفاده کنیم و در غیر این صورت از ممبران های غیر دریایی استفاده می شود. انواع ممبران ۴ اینچ به شرح زیر می باشد.

۱.     ممبران ۴ اینچ آب دریا

ممبران هایی که برای تصفیه آب با شوری بالا و یا آب های دریا طراحی و ساخته شده اند ممبران ۴ اینچ آب دریا می گویند. این مدل از ممبران ها با کد SW که مخفف کلمه sea water می باشد در بازار عرضه می شوند.

۲.     ممبران ۴ اینچ لب شور

طبیعتا تمام آب هایی که نیاز به تصفیه دارند، آب دریا نیستند و آب هایی با تی دی اس پایین تر (آب هایی با تی دی اس کمتر از ۱۰ هزار) نیز به تصفیه دارند. از این رو از ممبران های لب شور یا برکیش واتر استفاده می شود. این ممبران ها با کد BW که مخفف Brakish water می باشد در بازار عرضه می شوند.

قیمت خرید ممبرین 4 اینچ

برندهای مختلف ممبران ۴ اینچ

شرکت های مختلفی اقدام به تولید ممبران ۴ اینچ کرده اند که در ادامه به مهم ترین آن ها می پردازیم. طبیعتا در بازار ایران و حتی دنیا معروف ترین برند تولید ممبران ۴ اینچ شرکت فیلمتک FILMTEC با لوگوی بیضی شکل دوپونت DUPONT می باشد و سایر بند ها مثل هایدروناتیک، الجی، لنکسس، ونترون در رتبه های بعدی قرار دارند.

  • ممبران ۴ اینچ فیلمتک FILMTEC
  • ممبران ۴ اینچ ونترون VONTRON
  • ممبران ۴ اینچ هیدروناتیک HUDRANAUTICS Nitto
  • ممبران ۴ اینچ تورای TORAY
  • ممبران ۴ اینچ سی اس ام CSM
  • ممبران ۴ اینچ کوخ KOCH
  • ممبران ۴ اینچ سوئز SUEZ
  • ممبران ۴ اینچ لنکسس LANXESS
  • ممبران ۴ اینچ ال جی LG
  • ممبران ۴ اینچ ممبرانیوم MEMBRANIUM
  • ممبران ۴ اینچ پورکس POREX
  • ممبران ۴ اینچ زیمنس SEMENS
  • ممبران ۴ اینچ لوابران LEWABRANE
  • ممبران ۴ اینچ میلیپور MILLIPORE
  • ممبران ۴ اینچ آکسون AXEON
  • ممبران ۴ اینچ ترایسپ TRISEP
  • ممبران ۴ اینچ پارکر PARKER
  • ممبران ۴ اینچ INGE

از معروف ترین برند ها و شرکت های تولید کننده ممبران ۴ اینچ می باشند. به جهت خرید ممبران ۴ اینچ با هر یک از برند های فوق با کارشناسان فروش شرکت آب پاک سازان تماس حاصل فرمائید.

ممبران 4" چهار اینچ فیلمتک اصل

تفاوت ممبران ۴ اینچ با ۸ اینچ

مشخصات ممبران ۴ اینچ مببران ۸ اینچ
قطر ممبران ۴ اینچ ۸ اینچ
طول ممبران ۴۰ اینچ ۴۰ اینچ
حداقل دفع نمک ۹۹.۴ ۹۹.۴
دفع نمک تثبیت شده ۹۹.۷ ۹۹.۶
مقدار آب تولید شده ۹.۸ M۳/D ۴۲ M۳/D
 سطح فعال ممبران ۷.۹ M۲ ۳۷ M۲
ضخامت اسپیسر ۲۸ MIL ۲۸ MIL
ریکاوری %۱۵ %۱۵
جنس لایه نازک کامپوزیت پلی آمید لایه نازک کامپوزیت پلی آمید
حداکثر دمای ورودی ۴۵ CO ۴۵ CO
حداکثر فشار عملیاتی ۴۱ bar ۴۱ bar
حداکثر آب خوراک ورودی ۳.۶ M۳/D ۱۷ M۳/D
حداکثر اختلاف فشار ۱ bar ۱ bar
حداکثر اختلاف فشار در وسل ۴ المان ۳.۵ bar
رنج  ph ورودی ۲ الی ۱۱ ۲ الی ۱۱
رنج ph در زمان شستشو ۱ تا ۱۳ ۱ تا ۱۳
حداکثر SDI ورودی ۵ ۵
مقاومت در برابر کلر

مقدار تولید آب ممبران  ۴اینچ

مقدار تولید آب یا همان آب پرمیت خارج شده از ممبران ۴ اینچ بسته به نوع ممبران و نوع آب ورودی متفاوت است. به عنوان مثال ورود آب با کدورت های مختلف و شرایط آنالیزی آب متفاوت، باعث می شود خروجی نهایی کاهش و یا افزایش داشته باشد. شما می توانید برای طراحی سیستم RO از نرم افزار هایی همچون نرم افزار WAVE و نرم افزار Q+ PROJECTION استفاده نمائید. ولی به صورت کلی حداکثر تولید آب تصفیه شده در ممبران ۴ اینچ BW حدود ۹.۸ متر مکعب در روز یا ۲۶۰۰ گالن در روز می باشد. برای ممبران های دریایی یا SW حداکثر آب تولید شده ۶.۱ متر مکعب در روز معادل ۱۶۰۰ گالن در روز می باشد.

ابعاد و اندازه ممبران ۴ اینچ

ابعاد و اندازه ممبران ۴ اینچ به شرح زیر است

طول ممبران ۴ اینچ: ۴۰ اینچ – ۱۰۱۶ میلی متر – ۱۰۱.۶ سانتی متر

قطر ممبران ۴ اینچ: ۳.۹ اینچ یا حدود ۴ اینچ – ۱۰۱.۶ میلی متر – ۱۰.۱۶ سانتی متر

علل خرابی ممبران ۴ اینچ

علل خرابی ممبران ۴ اینچ در مقاله عوامل خرابی ممبران به صورت کامل توضیح داده شده است. ولی به صورت خلاصه و مختصر کلر، نگهداری نامناسب، اپراتوری ضعیف، آنتی اسکالانت غیر استاندارد، عدم تزریق آنتی اسکالانت، انجام نشدن به موقع CIP، پیش تصفیه های نامناسب، طراحی غیر استاندارد، دمای آب و غیره از مهم ترین عوامل خرابی ممبران ۴ اینچ می باشد. خیلی از دستگاه تصفیه آب های صنعتی به دلیل عدم طراحی و اصولی فیلتر شنی و فیلتر کربنی یا استفاده از ورق فیلتر شنی نامناسب و یا حتی عدسی فیلتر شنی باعث می شود که فیلتر ممبران ۴ اینچ از مدار خارج گردد.

نکات مهم نصب و راه اندازی ممبران ۴ اینچ

هنگام نصب و راه اندازی ممبران ۴ اینچ در داخل پرشر وسل باید توجه کنید که تمامی مراحل با ابزار و دستکش ایمنی انجام شود از طرفی فیلتر ممبران ۴ اینچ اگر از پلمپ خارج شود باید بلافاصله نصب و با آب در تمام باشد. لایه ممبران به هیچ عنوان نباید خارج از پلمپ نگداری شود.

  • دستگاه را خاموش کنید.
  • بستن شیر آب ورودی به دستگاه
  • با استفاده از آچار کپ کش، درب وصل را خارج نموده
  • ممبران قبلی را خارج نمایید
  • در صورت وجود آلودگی، ذرات معلق و گل و لای وصل را شستشو دهید
  • ممبران ۴ اینچ نو را از کارتن خارج کرده و در پرشر وسل قراردهید
  • درب پرشروسل را بسته و سیستم را روشن نمایید.

نکات مهم خرید ممبران ۴ اینچ

ممبران ۴ اینچ عضوی از یک دستگاه تصفیه آب صنعتی است که این قسمت مهم ترین بخش می باشد. از طرفی مبلغ بالایی نیز دارد و باید در هنگام خرید به شدت دقت شود.

  • توجه به اصل و تقلبی بودن فیلتر
  • مدل ممبران ۴ اینچ
  • برند ممبران ۴ اینچ
  • نوع ممبران ۴ اینچ

از مهم ترین عوامل مهم در خرید ممبران ۴ اینچ می باشد.

۲ دیدگاه

  • سلام وقت بخیر فیلتر ممبران فیلمتک ۴ اینچ Filmtec BW30-4040 موجود دارید قیمت را لطف میکنید ؟ قیمتها به ریال هست ؟ میشه لطف کنید فیلتر اصلی و آچار را برام پیش فاکتور کنید و نحوه خرید را بفرمائید ممنون از پاسخگوییتون

  • سلام وقتتون بخیر ممبران ۴ اینچ چه برندی موجود هست؟ چه قیمت هستن؟ لطفا هوزینگ تک المانه ۴ اینچ هم قیمت بدید لطفا. ممبران تقلبی هم داریم؟ راهی هست که بشه اصلی رو از فیک(کپی با های کپی) تشخیص داد؟ تفاوت قیمت و کیفیت اصلی با تقلبی تا چه حد هست؟ برای ثبت سفارش و درخواست نصب و تعویض از چه طریقی باید اقدام کنم؟ ممنون از راهنماییتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *