پیش تصفیه آب صنعتی
پیش تصفیه آب صنعتی

پس از طی مدتی از فعالیت تاسیسات صنعتی و فرآیند انتقال آب، املاح موجود در آن موجب رسوب ‌گذاری در لوله و اتصالات خواهد شد. این امر موجب شده تا پیش تصفیه آب صنعتی و تصفیه آب صنعتی در تاسیسات بسیار لازم و ضروری بوده و هدف مهم در انجام این کار کاهش رسوب در سیستم آبرسانی است. تصفیه آب صنعتی محقق نخواهد شد مگر با استفاده از انواع رزین سختی‌ گیر و انواع آنتی اسکالانت تا به بالا نگه داشتن عمر مفید تاسیسات و پایین نیامدن عملکرد سیستم کمک شود. اگر علاقمند به مباحث تجهیزات صنعتی و یا قصد تهیه تصفیه آب صنعتی ro برای شرکت، کارگاه یا مجموعه صنعتی خود را دارید پیشنهاد می‌ کنیم این مطلب را تا به انتها بخوانید.

فروش ویژه تصفیه آب صنعتی شرکت آب پاکسازان در سال 1400

دستگاه های پیش تصفیه آب صنعتی ro

املاح و عناصر موجود در آب با توجه به میزان و نوع املاح درجه سختی آب را تعیین کرده و به لحاظ درجه بندی درصد سختی آب در مناطق مختلف و با توجه به منطقه جغرافیایی متفاوت می ‌باشند. وقتی آب سخت به وجود می ‌آید که مملو از مواد معدنی سنگین شامل کلسیم و منیزیم، آهن، منگنز، آلومینیوم و روی باشد. هرچقدر میزان کلسیم و منیزیم بیشتر باشد میزان درصد سختی آب نیز بالاتر خواهد بود. آب سخت در سیتم و تجهیزات صنعتی و کارگاهی مشکلاتی مانند ایجاد رسوب و گرفتگی را در سیستم لوله‌ های آب به وجود می آورد که صنایع برای حل این مشکل به سراغ دستگاه تصفیه آب صنعتی می روند و یا ازپیش تصفیه اب صنعتی بهره می برند.

کاربرد های پیش تصفیه آب صنعتی

  • قابلیت آب شیرین کن و تصفیه آب دریا
  • صنایع تولید آب بسته‌ بندی و شرب
  • تامین آب مصرفی صنایع بزرگ مانند فولاد و صنایع آبکاری فلز
  • تامین آب مصرفی در صنایع شیمیایی ، داروسازی ، غذایی ، یخ‌ سازی و آب‌ مقطر سازی
  • آب مصرفی صنایع سلولزی تولید کاغذ
  • تامین آب مصرفی دیگ بخار، برج خنک کننده، چیلر و سیستم های حرارتی
  • تامین آب مصرفی دامداری، مرغداری و پرورش طیور، همچنین واحد های گلخانه ‌ای و …
فروش ویژه فیلتر شنی آب پاکسازان شرکت سازنده تصفیه آب صنعتی در سال 1400

پیش تصفیه آب صنعتی ro

پیش تصفیه آب صنعتی
پیش تصفیه آب صنعتی

کاهش سختی آب با استفاده از آنتی اسکالانت به عنوان یکی از انواع مواد شیمیایی دستگاه تصفیه آب صنعتی، برای جلوگیری از ماندگاری رسوب‌ در تصفیه آب ro استفاده می شود که از شیوه ‌های متداول و مطمئن کاهش و حذف سختی آب جهت تصفیه آب است. این روش نسبت به سایر روش‌ها است که در مقیاس صنعتی اجرا شده، جدیدتر بوده و در مقیاس خانگی نیز استفاده می ‌شود. پیش تصفیه آب صنعتی در این روش به این ترتیب است که با عبور آب از داخل فیلتر ممبران تمامی املاح و ناخالصی ها جدا می ‌شود.

سرویس تصفیه و تعمیر تصفیه آب صنعتی خانگی و نیمه صنعتی شرکت آب پاکسازان در سال 1400

مراحل پیش تصفیه آب صنعتی

با گذشت زمان به دلیل وجود نمک‌های محلول در آب ورودی به سیستم تصفیه آب صنعتی، محل‌ های عبور آب از غشا دچار گرفتگی و به اصطلاح انسداد می شود. از مواد شیمیایی مهم در تصفیه آب صنعتی ro آنتی اسکالانت anti-scalant است که در مرحله پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب صنعتی یا همان آب شیرین کن نقش موثری دارد. دستگاه تصفیه آب صنعتی با بهره بردن از تکنولوژی اسمز معکوس بهترین نوع فیلتر و تصفیه آب ro محسوب می گردد. برای مانع شدن از ته نشین شدن املاح و رسوب املاح بر روی سیستم آب ورودی باید تصفیه آب صنعتی ro از طریق تزریق میزان دوز متناسبی از آنتی اسکالانت تنظیم شود. عدم بهره بردن از این ماده حیاتی سبب آسیب جدی به دستگاه تصفیه آب صنعتی شده و باعث کاهش شدت جریان آب خروجی و همچنین بالا رفتن TDS آب خواهد شد.

مزیت های استفاده از پیش تصفیه آب صنعتی ro

اگرچه ممکن است در درجه اول هزینه برخی اقدامات مربوط به پیش تصفیه آب صنعتی بالا به نظر برسد ولی نباید این اشتباه صورت گیرد تا با تهیه و استفاده از آنتی اسکالانت کم کیفیت، به سیستم تاسیسات صنعتی آسیب وارد نمود، چرا که در آن شرایط دو هزینه به مجموعه تحمیل می ‌گردد. یکی از هزینه ها مربوط به هزینه تهیه خرید آنتی اسکالانت و دوم هزینه خرید تجهیزات و قطعات آسیب دیده ناشی از آنتی اسکالانت نامرغوب در زمانی که دچار خسارت و مشکلات گردد. با در نظر گرفتن و رعایت این موارد از جمله مزیت های چشمگیری که می ‌تواند به وجود آید افزایش طول عمر مفید سیستم به دلیل عدم تشکیل رسوبات خواهد بود که مزایای دیگری نیز به وجود می ‌آورد و در ادامه آن ها را بر می شماریم:

  • افزایش شدت جریان آب عبوری
  • افزایش کیفیت آب خروجی از دستگاه تصفیه آب RO
  • کاهش افت فشار، افزایش فشار مورد نیاز، کاهش مصرف انرژی و هزینه ناشی از آن
  • جلوگیری از کار افتادگی مکرر سیستم لوله کشی در مقیاس صنعتی

بنابراین دارندگان این دستگاه‌ها اقدام به خرید آنتی اسکالانت نموده که در انتخاب و خرید آنتی اسکالانت کیفیت بالای آن مهم‌تر از با قیمت تمام شده می‌باشد. در صورت استفاده از آنتی اسکالانت مرغوب ممبران در دستگاه‌ها سالم باقی مانده و از تحمیل هزینه اضافی جلوگیری خواهد شد.

هزینه فروش تصفیه آب صنعتی

به طور کلی قیمت و هزینه پیش تصفیه آب صنعتی و قیمت تصفیه آب صنعتی ro به وسیله آنتی اسکالانت و … هر میزانی که باشد به جهت وظیفه بسیار مهمی که بر عهده دارد، به لحاظ اقتصادی توجیه پذیر بوده و دارای ارزش است، چرا که از تحمیل هزینه های بالای آسیب یا تعویض به صاحب دستگاه و کارفرما جلوگیری به عمل می‌ آورد. شرکت آب پاکسازان به عنوان یکی از شرکت های فعال در زمینه طراحی و ساخت انواع فیلتر شنی و سیستم های تصفیه آب صنعتی بوده که به صورت حرفه ای در زمینه مشاوره، طراحی و ساخت سیستم ها و دستگاه تصفیه آب صنعتی فعالیت می نماید.

شرکت تصفیه آب پاکسازان جهت تامین نیاز بازار و شرکت ها اقدام به واردات تمامی تجهیزات به روز پیش تصفیه آب صنعتی، تصفیه آب ro، تصفیه آب صنعتی ro، تصفیه فاضلاب و … می کند.این مجموعه با همراهی تیم خلاق و مجرب خود به ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه بهروری سیستم های آب می پردازد که متقاضیان جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با کارشناسان این شرکت تماس حاصل نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *