نازل فیلتر شنی

نازل فیلتر شنیفیلتر شنی به جهت عبور آب از خود و انجام عمل تصفیه نیاز به نازل در بالا و پایین فیلتر شنی دارد. معمولا نازل فیلتر شنی بر روی صفحه ای تحت عنوان نازل پلیت (Nozzle plate یا صفحه نازل) نصب می گردد.

نازل فیلتر شنی انواع مختلفی دارد، بسته به نوع فیلتر شنی که فلزی یا FRP، افقی یا عمودی، سیلیسی یا رزینی باشد تقسیم بندی می گردد.

کاربرد نازل فیلتر شنی

کاربرد نازل فیلتر شنیبه جهت هدایت آب برای تصفیه و بکواش از نازل فیلتر شنی استفاده می گردد. نازل فیلتر شنی در فیلتر های فلزی عمودی و افقی، فیلتر شنی FRP، فیلتر های رزینی و… استفاده می گردد.

قیمت نازل فیلتر شنی؛ لیست قیمت نازل فیلتر شنی

قیمت نازل فیلتر شنی؛ لیست قیمت نازل فیلتر شنیقیمت نازل فیلتر شنی بسته به جنس نازل، محل قرار گیری نازل، نوع نازل و نوع مصرف آن دارد. شما می توانید برای استعلام قیمت نازل فیلتر شنی از یکی از روش زیر اقدام نمایید.

  • ارسال مشخصات فنی و دیتاشیت نازل مورد درخواست به واحد فروش شرکت آب پاک سازان
  • ارسال عکس از نازل درخواستی
  • درصورت موجود نبودن مشخصات فنی و عکس از نازل، تماس با کارشناسان شرکت فنی مهندسی آب پاک سازان و دریافت مشاوره رایکان
ردیف مدل قیمت
۱ نازل فیلتر شنی جهت استعلام قیمت تماس بگیرید

 

۱۵۱۶ ۹۱۳۰ ۰۲۱

۰۹۱۶۶۹۱۵۰۹۰

 

۲ نازل فیلتر کربنی
۳ نازل برنج
۴ نازل استیل
۵ نازل پلاستیکی
۶ نازل فیلتر FRP
۷ نازل خورشیدی
۸ نازل قارچی
۹ نازل بتنی

انواع نازل فیلتر شنی

انواع نازل فیلتر شنیفیلتر های شنی انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

ردیف مدل کد کالا
۱ نازل فیلتر شنی جنس PP Typ KA
۲ نازل فیلتر شنی جنس PP Typ CB
۳ نازل فیلتر شنی جنس PP Type CA 140mm
۴ نازل فیلتر شنی جنس PP Typ DA 250mm
۵ نازل فیلتر شنی جنس PP Typ KF 250mm
۶ نازل فیلتر شنی جنس PP Typ KE 300mm
۷ نازل فیلتر شنی جنس PP Typ KG
۸ نازل فیلتر شنی جنس PP Typ DC 140mm
۹ نازل فیلتر شنی جنس PP Typ DB 300mm
۱۰ نازل فیلتر شنی جنس PP Typ HA – ۱/۲ – ۰/۲mm
۱۱ نازل فیلتر شنی جنس PP Typ F – ۱ – ۰/۳mm
۱۲ نازل فیلتر شنی جنس PP Typ E – ۲ – ۰/۴mn
۱۳ نازل فیلتر شنی جنس PP Typ FA
۱۴ نازل فیلتر شنی جنس PP Typ HB – ۱/۲ – ۰/۵mm
۱۵ نازل فیلتر شنی جنس PP Typ KB 275mm
۱۶ نازل فیلتر شنی جنس PP Typ KC
۱۷ نازل فیلتر شنی جنس PP Typ KD 3/4
۱۸ نازل فیلتر شنی جنس PP Typ DG
۱۹ نازل فیلتر شنی جنس PP Typ DG
۲۰ نازل فیلتر شنی جنس PP Typ KSH
۲۱ نازل فیلتر شنی جنس PP Partialization Box system

انواع نازل بر اساس محلی که نازل باید نصب گردد و نوع فیلتر شنی متفاوت می باشد؛ شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت آب پاک سازان تماس حاصل فرمائید.

شیار های نازل فیلتر شنی و سختی گیر

شیار های نازل فیلتر شنی و سختی گیرنازل فیلتر شنی و نازل سختی گیر در ظاهر کلی تفاوت ندارند. رزین سختی گیر به دلیل کوچک بودن امکان فرار از کف فیلتر را دارند و به همین دلیل نازل های سختی گیر دارای شیار های نازل تر با میکرون کمتر می باشند. در صورتی که نازل های فیلتر شنی به دلیل وجود سیلیس دانه بندی شده (سیلیس ریزسیلیس متوسطسیلیس درشت) می تواند شیار های نازل فاصله بیشتری باشند. معمولا فاصله بین نازل ها در نازل فیتر شنی ۳ تا ۸ میلی متر و در نازل های سختی گیر ۱ تا ۳ میلی متر می باشد.

فاصله بین نازل ها

فاصله بین نازل هافاصله بین نازل ها در فیلتر های شنی، فیلتر های کربنی و سختی گیر متفاوت است. بسته به آبدهی فیلتر، سایز فیلتر، نوع نازل، ورود و خروج آب، دمای سیال و… فاصله بین نازل ها مشخص می گردد. معمولا این فاصله در صفحه نازل ۱۰ الی ۱۵ سانت از یک دیگر و در هر متر مربع ۶۰ الی ۸۰ عدد می باشد. این محاسبه برای نازل ۱.۲ اینچ فیلتر شنی بوده و جهت اطلاع از فاصله بین نازل ها در انواع مختلف فیلتر می توانید با کارشناسان شرکت آب پاک سازان در ارتباط باشید.

پرکاربرد ترین نازل ها در تصفیه آب و فاضلاب

پرکاربرد ترین نازل ها در تصفیه آب و فاضلابپر کاربرد تریت نازل ها در تصفیه آب و فاضلاب به کاربرد ترین فیلتر شنی در این صنایع برمی گردد. فیلتر شنی های FRP و فیلتر شنی های فلزی عمودی و افقی پر کاربرد ترین این فیلتر ها هستند که نازل های استفاده شده در این فیلتر ها

  • نازل قارچی
  • نازل خورشیدی
  • نازل پلاستیکی
  • نازل PP

می باشد

نازل فیلتر شنی FRP

نازل فیلتر شنی FRPفیلتر شنی FRP در سایز های کوچک یعنی از قطر ۸ الی ۲۴ اینچ (۲۰ الی ۶۰ سانتی متر) و ارتفاع ۳۵ الی ۷۲ اینچ (۸۷.۵ الی ۱۸۰ سانتی متر) که ته بسته هستند از نازل های نوع قارچی استفاده می شود. در فیلتر شنی FRP سایز بزرگ تر از ۷۲*۲۴ که ته باز هستند از نازل های خورشیدی استفاده می گردد.

تفاوت نازل برنجی و پلیمر فیلتر شنی

تفاوت نازل برنجی و پلیمر فیلتر شنینازل های برنجی با استفاده از صنعت ریخته گری و یا تراشکاری طراحی و تولید می گردد که این نوع نازل ها از قدیمی ترین نازل های فیلتر شنی می باشد. در صورتی که نازل های پلیمر فیلتر شنی از نوع پلاستیک یا همان PP (پلیمر هیدروکربنی خطی و متنوع با فرمول شیمیایی (C3H6) n) جایگزین نازل و حتی نازل های استیل گردیده است. دلیل این جایگزینی قیمت پایین نازل های پلاستیکی، استقامت بالا، عدم پوسیدگی و رسوب گرفتگی می باشد.

اجزای تشکیل دهنده نازل

اجزای تشکیل دهنده نازلنازل از اجزاء مختلفی تشکیل شده است که به اختصار به توضیح آنها می پردازیم

  • کلاهک نازل

به قسمتی که آب از نازل عبور می کند و دارای شیار می باشد کلاهک نازل می گویند.

  • ساقه نازل

ساقه نازل کلاهک نازل را ادامه داده و نازل در جای خود به صورت ثابت نگه می دارد. معمولا ساقه نازل اندازه های مختلفی دارد که در نقشه فنی نازل فیلتر شنی ارائه می گردد.

  • واشر و مهره نازل

در مدل های خاص از نازل فیلتر شنی واشر و مهره به جهت ثابت نگه داشتن آن بر روی بوشن فیلتر شنی و یا کف فیلتر های شنی بتنی طراحی و ساخته شده است.

  • رزوه نازل

قسمت رزوه خور نازل به جهت نصب نازل بر روی بوشن فیلتر شنی در صفحه نازل می باشد. طول این رزوه و قطر آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است که می بایست در هنگام خرید به آن توجه کرد.

نازل سختی گیر؛ تفاوت نازل فیلتر شنی با نازل سختی گیر

نازل سختی گیر؛ تفاوت نازل فیلتر شنی با نازل سختی گیرنازل های سختی گیر در کف فیلتر سختی گیر به جهت جلوگیری از فرار رزین و جمع شدن آب و هدایت آن مورد استفاده قرار می گیرد. نازل های سختی گیر معمولا دارای شیار هایی نازک تر نسبت به نازل فیلتر شنی می باشد. دیگر تفاوت نازل فیلتر شنی با نازل سختی گیر اینست که نازل سختی گیر به دلیل برخورد با مواد احیا کننده رزین سختی گیر باید از جنس استیل یا PP باشد که نوع PP یا پلاستیک آن به دلیل قیمت پایین از محبوبیت بالاتری برخوردار است.

انواع نازل ها از لحاظ جنس بدنه

انواع نازل ها از لحاظ جنس بدنهنازل های فیلتر شنی – کربنی و فیلتر رزینی از متریال های مختلفی ساخته می شوند که در ادامه به آنها می پردازیم

نازل برنجی

نازل برنجینازل برنجی از قدیمی ترین نوع نازل بوده که به واسطه صنعت ریخته گری یا صنعت تراشکاری طراحی و تولید می شود. قیمت این نازل ها به دلیل نوع متریال، دستمزد و هزینه ساخت بسیار بالا می باشد و امروزه از محبویت کمی برخوردار است.

نازل برنز

نازل برنزاین نازل ها را معمولا به نام های نازل‌ های فواره برنز یا نازل‌ های چشمه برنز نیز شناخته شوند. نازل‌های برنز معمولاً از جنس برنز یا آلیاژهای مس تهیه می ‌شوند و این نازل ‌ها می ‌توانند در اندازه ‌ها و شکل‌ های مختلف آمده و در طراحی ‌های مختلفی برای ایجاد جریان ‌های آب زیبا و جذاب استفاده شوند. ویژگی ‌های مختلفی ممکن است به نازل‌ های برنز اختصاص داده شود، از جمله مقاومت در برابر هوا و شرایط محیطی، طول عمر بالا، و قابلیت تنظیم جریان آب.

برای انتخاب نازل مناسب، بهتر است کارشناسان شرکت آب پاک سازان که تولید کننده انواع نازل فیلتر شنی می باشد. تماس حاصل نمائید.

نازل با جنس فولاد ضد زنگ

نازل با جنس فولاد ضد زنگنازل فیلتر شنی از جنس فولاد ضد زنگ همان نازل استیل یا استنلس استیل می باشد که با خلوص ۳۰۴ یا ۳۱۶ طراحی و تولید میگردد. این نازل ها جهت استفاده در فیلتر شنی های استیل مورد استفاده قرار می گیرید. عدم پوسیدگی و مقاومت بالای این نازل در برابر فشار بالا، دمای بالا و خوردگی مهم ترین عامل محبوبیت این نوع نازل می باشد. البته که قیمت نازل استیل یا نازل فولاد ضد زنگ به دلیل هزینه ساخت بالا از قیمت بالایی برخوردار است.

نازل جنس سوپر آلیاژ

نازل جنس سوپر آلیاژنازل فیلتر شنی از جنس داپلکس یا سوپر داپلکس همان نازل سوپر آلیاژ می باشد که از خلصوی بالاتر از جنس استیل طراحی و تولید میگردد. این نازل ها جهت استفاده در فیلتر شنی خاص مورد استفاده قرار می گیرید. عدم پوسیدگی و مقاومت بالای این نازل در برابر فشار بالا، دمای بالا و خوردگی مهم ترین عامل محبوبیت این نوع نازل می باشد. البته که قیمت نازل سوپر آلیاژ یا نازل داپلکس یا سوپر داپلکس به دلیل هزینه ساخت بالا از قیمت بالایی نیز برخوردار می باشد.

نازل جنس تیتانیوم

نازل جنس تیتانیومنازل‌های جنس تیتانیوم معمولاً از آلیاژهای تیتانیوم یا خود تیتانیوم تهیه می‌شوند. تیتانیوم یک فلز سبک و بسیار مقاوم است که در بسیاری از صنایع به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، از جمله مقاومت در برابر خوردگی، سبک بودن، و استحکام مکانیکی بالا، در فیلتر های فیلتر شنی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. مهم ترین دلایل استفاده از نازل جنس تیتانیوم مقاومت در برابر خوردگی، سبکی و استحکام مکانیکی بالا، مقاومت در برابر دما، مقاومت در برابر خستگی و… می باشد که باعث شده به دلیل مزایای فنی خود در بسیاری از محیط ‌ها و شرایط مختلف کاربرد داشته باشند.

نازل مواد ترموپلاستیک

نازل مواد ترموپلاستیکبه طور کلی، نازل‌های ترموپلاستیک معمولاً از موادی مانند پلی ‌پروپیلن (PP)، پلی‌ اتیلن (PE) یا مواد دیگری که از خانواده ترموپلاستیک هستند، ساخته می‌ شوند. ویژگی‌ های اصلی نازل‌ های ترموپلاستیک جهت استفاده در فیلتر شنی، توانایی مقاومت به دماهای مختلف برای استفاده در شرایط مختلف از جمله دماهای بالا و پایین، مقاومت در برابر تأثیر مواد شیمیایی موجود در آب یا سیالاتی که قرار است تصفیه شوند، مقاومت در برابر خوردگی از جمله خوردگی ناشی از آبهای شور یا مواد دیگر، قابلیت تولید به شکل‌های مختلف بر اساس نیازهای خاص فیلتر شنی، قابلیت تولید به اندازه‌ها و ابعاد مختلف جهت تنظیم جریان و تراکم فیلتر شنی و… می باشد. همچنین شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت آب پاک سازان تماس بگیرید

نازل تفلونی

نازل تفلونینازل ‌های تفلونی یا با پوشش تفلون برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد را به عنوان نازل که در فیلترهای شنی استفاده می‌شوند، ارائه می‌دهند. نازل تفلونی یک نازل پلیمری با ویژگی‌های ضد غلظت، ضد خوردگی، ضد التهاب، و دارای مقاومت حرارتی بالا است. تفلون یک ماده غیر چسبنده است و مواد به راحتی از سطح آن جدا می‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود که ذرات شن و آلاینده‌های دیگر به سطح نازل چسبنده نشوند و از آن به راحتی عبور کنند. تفلون مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد، بنابراین در معرض آب های شور یا محیط‌ های خاص دیگر که ممکن است باعث خوردگی شوند، موثر است. همچنین تفلون دارای مقاومت حرارتی بالا است که می‌تواند در شرایط دمایی متغیر عمل کند بدون این که تحت تأثیر قرار گیرد. تفلون به خوبی در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم است که می‌تواند در فیلترهای شنی مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان یک ماده قابل شکل ‌دهی، تفلون به راحتی می ‌تواند به شکل‌ها و ابعاد مختلف تولید شود تا در انواع فیلتر شنی فابل استفاده باشد. استفاده از نازل‌های تفلونی در فیلترهای شنی باعث می شود عمر مفید و کارایی فیلترها بهبود یابد و نیاز به تعویض آنها کاهش یابد.

تاثیر نازل فیلتر شنی بر مصرف آب

تاثیر نازل فیلتر شنی بر مصرف آبنازل فیلتر شنی بر مصرف آب هیچ تأثیری ندارد و هدف اصلی استفاده از نازل در فیلتر شنی جلوگیری از فرار مدیا هدایت آب در فیلتر شنی می باشد.

انتخاب بهترین نازل

انتخاب بهترین نازلانتخاب بهترین نازل برای استفاده در فیلتر شنی به نوع فیلتر شنی بر می گردد. هر یک از نازل ها مانند نازل قارچی نازل خورشیدی، نازل پلاستیکی، نازل های برنجی و… باید بسته به نوع و جنس فیلتر شنی انتخاب گردد.

فروش نازل فیلتز شنی

فروش نازل فیلتز شنیشما میتوانید مستقیم و بدون واسطه از شرکت آب پاک سازان به عنوان اولین و برترین تولید کننده انواع نازل های فیلتر شنی – کربنی، فیلتر های رزینی و سختی گیر سفارش خود را ثبت کنید تا نازل های مورد درخواست خود را تهیه کنید.

تولید کننده نازل فیلتر شنی؛ خرید نازل فیلتر شنی

تولید کننده نازل فیلتر شنی؛ خرید نازل فیلتر شنیشما میتوانید با مراجعه یا تماس با شرکت آب پاک سازان اقدام به خرید انواع نازل در هر طرح، نوع، جنس، کیفیت و سایز متناسب با انواع فیلتر شنی کنید و نیاز خود نازل را درخواستی برطرف نمایید.

یکی از مزیت های اصلی شرکت آب پاک سازان به جهت خرید نازل فیلتر شنی اینست که شرکت آب پاک سازان تولید کننده دستگاه تصفیه آب صنعتی و فیلتر های شنی و سختی گیر های رزینی می باشد. ازاین رو طراحی و تولید دقیقا مطابق با نیاز شما و با بهترین کیفیت و بالاترین تطابق برای شما طراحی و تولید می گردد. از طرفی دریافت مشاوره از شرکت آب پاک سازان در بالا ترین و حرفه ای ترین حد خود صورت می گیرد. همچنین وجود تحت عنوان واحد خدمات پس از فروش و امداد تصفیه در شرکت آب پاک سازان باعث گردیده تا بهترین خدمات و کیفیت به شما همراهان عزیز ارائه گردد.

۲ دیدگاه

  • سلام وقت بخیر جناب آقای قدکساز از استان بغداد عراق مزاحمتون شدم. میخواستم بدونم ضخامت صفحه ای که نازل های پلاستیکی روش میشینن رو چه مقداری در نظر میگیرین؟ برای یه مخزن فلزی فیلتر شنی با ظرفیت ۱۲ متر مکعب برای خرید عمده باید چیکار کنم؟ لیست فروش و شرایط ارسال خرید رو هم اعلام کنید. سپاس
    بنيامين حداد من محافظة بغداد ، العراق
    فوهة مرشح الرمل | مبيعات الجملة وقائمة أسعار الشراء

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *