در بررسی برنامه WAVE میتوان به مهم ترین فاکتور نرم افزار یعنی طراحی سازه های دستگاه تصفیه آب صنعتی RO اشاره نمود.

طراحی و ساخت دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی هرچند ظاهر ساده‌ای دارد اما اشتباه در طراحی و ساخت آن می‌تواند بر عملکرد کلی دستگاه تأثیر بگذارد و بهره بردار نتیجه مطلوبی از دستگاه تصفیه آب صنعتی نبیند. برای گذر از اشتباهات در طراحی و ساخت سیستم RO نرم افزارهای شبیه ساز ساخته شده‌‎اند. نرم افزارهایی که با وارد کردن اطلاعات مورد نظر به آنها می‌توانید نمونه شبیه سازی شده را ببینید.

یکی از این نرم افزارها Water application value engine یا به اختصار WAVE است که توسط شرکت DOW ساخته می‌شود. نرم افزار شبیه ساز WAVE برای یکپارچه سازی طراحی سیستم‌های اولترافیلتراسیون، اسمز معکوس و فرآیند تبدیل یون بخش‌های سه گانه ساخته شده و امکان طراحی جامع و یکپارچه سازی سیستم‌های تصفیه آب صنعتی را برای سازندگان این دستگاه‌ها فراهم می‌کند.

تا پیش از نرم افزار WAVE سازندگان دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی مجبور بودند برای شبیه سازی فرآیندهای مختلف تصفیه آب از نرم افزارهای متفاوتی استفاده کنند اما با این نرم افزار توانستند همه فرآیندهای تصفیه را یکجا شبیه سازی کنند. در واقع استفاده از نرم افزارهای مختلف برای شبیه سازی فرآیند تصفیه امکان خطا در طراحی را در پی داشت و نرم افزار WAVE امکان طراحی سیستم یکپارچه با پیش بینی خطاها را طراحی و تکمیل کرده است از این رو این نرم افزار در صنعت تصفیه آب انقلاب ایجاد کرد.

ویژگی های نرم افزار WAVE

در نرم افزار طراحی WAVE تغییرات حاصل از فرآیندهای مختلف تصفیه آب به صورت خودکار در طراحی سیستم منتشر می‌شود در صورتی که در نرم افزارهایی مانند CADIX و UFLOW نتایج باید به‌صورت دستی در خوراک عملیات وارد شود و در نتیجه احتمال بروز خطا افزایش می‌یابد.

  • طراحی انعطاف پذیر با استفاده از سه فناوری متفاوت با ترکیب عملیات چند واحدی
  • تعیین نرخ جریان سیستم تغذیه یا خالص محصول
  • یک موتور محاسباتی قدرتمند با ظرفیت اجرای طرح های پیچیده با دقت بالا
  • بهبود محاسبات تعادل آب و رابط
  • حجم‌ها و جریان‌های موازنه جرم واقعی که تغییرات چگالی ناشی از دما، ترکیب آب و تراکم‌پذیری آب را منعکس می‌کنند
  • محدودیت‌های هیدرولیکی و پارامترهای بازسازی، که نشان‌دهنده بهترین شیوه‌ها، عملکرد و کاربرد پیشرفته محصول است
  • مقادیر پیش‌فرض برای اکثر پارامترها، سرعت طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی را افزایش می‌دهد
  • قابلیت معرفی پارامترهای ویژه برای افزایش دقت محاسبات عملیاتی-هزینه

نرم افزار WAVE برای افزایش کارآیی طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی  از فناوری‌های UF، RO، IX و CCRO پشتیبانی می‌کند.

برنامه wave یکی از مهم ترین برنامه های طراحی تصفیه آب صنعتی سیستم های دستگاه RO استفاده می‌شود.

برای دانلود WAVE آخرین نسخه موجود و تست شده: کلیک کنید

۲ دیدگاه

  • سلام وقت بخیر
    من خیلی دنبال نسخه رسمی و اپدیت نرم افزار WAVE گشتم. هیچکس مثل شما خوب و کامل انتشار نداده خیلی ممنون. این نرم افززار فقط برای طراحی دستگاه تصفیه اب یا آب شیرین کن صنعتی RO کاربرد دارد؟ دوره آموزش نرم افزار WAVE دارید؟ برای دانلود برنامه WAVE از چه طریقی باید اقدام کرد؟ لطفا در مورد تفاوت نرم افزار WAVE با نرم افزار ROSA میشه توضیح بدید؟ در رابطه با طراحی سیستم اولترافیلتراسیون (UF) با نرم افزار WAVE هم اگر ممکنه توضیح بدید. تفاوت این نرم افزار با نرم افزار CADIX در چه مواردی است؟ WAVE مخفف Water Application Value Engine است؟ در آپدیت جدید نرم WAVE چه امکاناتی اضاف شده است؟ برای نصب نرم افزار WAVE روی ویندوز و کامپیوتر آموزش دارید؟ این نرم افزار قابل نصب بر روی سیستم عامل های دیگر مثل لینکوس هست؟ برای طراحی اتصال دو دستگاه تصفیه اب صنعتی به هم دیگه میشه ازین نرم افزار استفاده کرد؟ برای طراحی سیستم های تصفیه اب نیم صنعتی یا دستگاه تصفیه اب خانگی هم میشه از نرم افزار WAVE استفاده کرد؟ برای طراحی سیستم رزین تبادل یونی(IX) میشه از برنامه WAVE استفاده کرد؟ برای طراحی پیش تصفیه مثل DAF یا DMF میشه ازین برنامه استفاده کرد؟

  • سلام به شرکت بزرگ تصفیه اب صنعتی آب پاک سازان
    ممنون بابت سایت کاملتون در رابطه با اپلیکیشن WAVE سوال داشتم
    متاسفانه بعد از نصب با ارور و خطا های زیر مواجه شدم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    بعد از نصب please be patient while WAVE is bieng update و wave update fail please contact to admin

    در هنگام کار با نرمافزار The calculation engine failed to converge for the given inputs. Please check your values

    هنگام خروجی wave has failed to converge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *